Helgen

Sitter och lyssnar på en underbar låt på Spotify...  Och funderar...

På den gångna helgen bland annat, som var super! J:s föräldrar kom hit (ja faren är ju fortfarande kvar men...) och i fredags skulle dom på stan, så jag passade på att göra "lite ärenden" där jag med (inför den stundande födelsedagen). Upptäckte till min stora lycka att H&M hade 100 kr rabatt på alla kavajer och jackor och tro det eller ej, jag hittade äntligen min svarta kavaj som jag letat efter såååå länge. Och tur hade jag när den fanns i rätt storlek kvar också. Perfektionist som jag är funderade jag ändå lite om den verkligen var så som jag ville ha den. Men rabatten och tidsbristen drev mig över kanten, så jag slog till! Och TUR var det eftersom den inte verkade finnas på nåt annat H&M sen. Och det är ju också kul, för då kanske det inte är lika många andra som har den... Hoppas jag. ;) Sedan fick jag också lära mig att H&M:et på Sergels torg (där jag köpte min kavaj) är ett av få som har det utbudet. I alla fall på herrkläder. Så nu är det det som är mitt favorit-H&M. ;)

På lördagen åkte vi ut till Drottningholms slott och promenerade runt i omgivningarna där, i den starka vårsolen. Loooovely! Och sedan lurade vi iväg J på en hemlig resa som slutade på Rival där vi bokat, Kvarteret Skatan (Äntligen!!! :D). Även Ante kom ner för att se den. Och herreminje jee jeeeee så ruskigt bra den var! Både jag och J är ju stora fans av Skatan på TV, men man trodde ju inte att det skulle gå att göra så bra på en teater. Så i början var jag lite skeptisk, tills jag vande mig vid att det var på ett annat sätt och två andra skådespelare. Ett jäkla tempo tog över, filmer från TV-skatan  och nya klipp visades i bakgrunden och avlöste händelserna på scenen så allt gick in i varann. Och plötsligt kom en docka nedflygandes, typ! Dom sprang runt ute i publiken, drog upp folk på scenen och allt var såklart heeeeeeelt galet. Tycker det är så coolt när dom lyckas bolla kontakten med publiken fram och tillbaka sådär, så allt inte bara är helt platt, "där borta"... Tillslut hade jag så ont i kinderna att jag bara inte orkade skratta något mer. Behövde en liten paaaus! :D Grymt! Så nu hoppas jag att du kommer ner snart Ida så du (jag) får se den också (igen).






Sen var det ju såklart Mello i helgen också! Tyvärr vann ju inte Darin, som gjorde det sååå bra. Men tyckte det var helt okej att Anna vann ändå. Söt som hon var! :)

söndagen firades födelsedagsbarnet väldigt lugnt. Men kanske blir det lite mer firande i helgen, eller så får vi ta det senare när vårt boende ordnat upp sig. Är förövrigt med i tre olika budgivningar just nu, haha, behöver jag säga mer? 



Tillbaka till den underbara låten igen... Tänker på så mycket när jag hör den. Framförallt nära och kära, som inte finns mer.







Kommentarer
Postat av: Anna

Jo den låten är bra :)



När kommer du hem till oss då egentligen? Molly hinner väl börja springa innan ;)



Kram kram!

2010-03-17 @ 21:08:36
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0