Usch och fy!

På två sätt...

För det första så har det hänt igen. Hörde igår på förmiddagen att det var värsta utryckningen, men hann bara se en brandbil så jag trodde att det brann någonstans i närheten. Men en stund senare hörde jag på radion att man hittat en död kvinna ute, väldigt nära där vi bor. Där vi ofta går med Selma på promenad ("skogen" som jag kallat det tidigare). Huga! Först trodde de att de var ett mord, men sedan lät det inte som det. Så vi får väl se om det sägs något mer efter obduktion och sånt. Det var en hundägare som hittat henne, vad jag förstod intill cykel/gångvägen, så man tänker ju såklart "tänk om det var en själv som hittat henne". Huvvaa... Väldigt tragiskt i alla fall och obehagligt. Känns ju nästan som att vi är förföljda av sånt där... Och ändå har vi bott i "lugna" områden. Men det händer väl såklart oftare här eftersom det är så mycket folk. Tydligen bor det typ lika många människor i den här stadsdelen som i Piteå så.

Och det andra hemska. Var tvungen att möta min största fobi idag. När jag skulle träna och tog fram bollen så kröp det en spindel på den. Huuuga! Trots att man tar typ ett kilo papper och blundar med ena ögat och kisar med det andra tar det ändå emot i handen. Man vill inte göra rörelsen. Och när man väl tillslut bara gör det är handen så krampig att man förmodligen krossar skitsaken i ren rädd-ilska. Man springer till toan (som man förberett väg till innan och öppnat locket) och släpper pappret fortare än blixten. Och sen kommer hurrvet i hela kroppen. Hgggh! Men samtidigt lyckan över att man klarat det. Pjoh!

Jaaaaaa, jag hataaaaaaaaaaaaaar sp***lar med hela min kropp. Och det spelar ingen roll om det bara är en liten en. Förutom på så sätt att jag inte klarar av de större överhuvudtaget, om inte J är hemma måste jag ta dammsugaren, eller en bautasko. Så then you know.

Måste gå ut och gå med S:et nu, men inte i närheten av "skogen" såklart. Har lovat mamma. ;) Och sen måste jag verkligen ta itu med att boka mitt frisörbesök som jag skjutit upp så länge nu. *Hatkärlek*


En skön låt för att muntra upp det tråkiga.

Iyaz ft. Sean Kingston - Replay



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0