Seg...

Usch, det senaste dagarna har jag verkligen varit riktigt ineffektiv. Skulle gå upp tidigt imorse för att hinna kika igenom vilka visningar som skulle gås på, men eftersom jag jobbat natt i veckan så kunde jag inte aaaalls somna då jag borde. Utan det blev istället någon gång efter tre eller mer... Så jag orkade inte gå upp då väckaren ringde (låg dessutom back i sömn redan innan) och hann då inte heller kolla visningarna och åka iväg innan dom började. :( Och J som hade tagit bilen till jobbet så jag skulle ha kortet att åka med, plus att det var sjukt mycket visningar i helgen så chansen att få napp var större. Dock var det inte så många som kändes sådär bra i själen. Men dumma jag ändå!

Fick i alla fall se dagens ljus idag, som jag inte gjort de senaste fyra dagarna. Så det får jag väl känna mig nöjd med.

Egentligen borde jag inte ha några problem med att jobba natt, tycker nästan det är roligare och jag har ju gjort det förut och då var det inga problem. Men nu har jag så himla svårt för att sova innan, som man verkligen behöööver. Och sedan svårt för att vända tillbaka dygnet igen, så man kan jobba förmiddag om det erbjuds. Men det är nog som så att det är enklare om man har ett schema att gå efter så man vet när man ska jobba och om man bor i ett mindre lyhört hus. För öronproppar är inte min melodi!

Såhär såg det exempelvis ut i onsdags då jag skulle försöka sova länge: Vaknade vid nio av att hemtjänsten skrek till tantan ovanför, och undrade "om hon ville fortsätta sova och att han skulle komma tillbaka senare?". Mmm, tack det vill JAG om inte annat! När jag senare lagt mig för ett nytt försök att slumra till, så kommer han ju givetvis tillbaka åsså drar hela fadderullan igång där uppe, med stök och bök. Och ännu senare då jag fortfarande försöker få en blund står tv:n där uppe på med nån trevlig serie med bakgrundsskratt var tredje sekund. Blev tvungen att sätta på radion hyffsat högt för att lyckas överrösta ljudet. Bah! Men pigg som en lärka lyckas jag inte somna, bara vila kroppen om det då skulle kunna hjälpa nåt. Nästa dag då jag jobbat, är dödstrött och sover som bäst väcks jag av att samma hemtjänstgubbe står i trappuppgången och för ett långt och högljutt samtal. Har som förstått nu att tantan har dålig hörsel... Och det bör tilläggas att denna trappuppgång har mer resonans än jag vet inte vad. Så det går inte ens att viska tyst i den. Drog täcket över huvudet och ville bara att det skulle ta slut! Bah igen!

Så nu har även detta problem lagts till listan över saker att ta i beaktning vid ett ev. lägenhetsköp. Shit den blir bara längre och längre ju längre tiden går ju. :S Fast jag har varit rätt bra på att räkna bort saker också den senaste tiden, så det kanske ändå inte är helt omöjligt.

Men summeringsvis så har de senaste dagarna alltså bestått av sömnbrist, huvudvärk, kyla, mörker, och jobb om vartannat för mig och J (han dag och jag natt) och usel sushi (får vi ta nån annan gång). Så dom som säger att man inte borde ha ob på natten för att det är självvalt, dom kan ju bara **** ***! ;)

Har inte ens hunnit på stan sedan vi kom tillbaka efter jul och nyårsledigandet. :( Inte en endaste kik på rean ens... Så på tisdag då J är ledig funderar vi på att åka in tillsammans och försöka göra slag i en del saker. Får väl se om man jobbar då. :S

Nu kommer han hem så nu ska jag skämmas lite och sedan åka iväg och storhandla.

Hade tänkt försöka mig på att skriva varje dag den här veckan, men med allt annat som jag har att göra så får vi väl se hur det går... :P Ha det bra, du som läser! Och sov gott hoppas jag! :)

PS. Jag viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill ha en egen bra lägenhet! Nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0