Dagen med stort T

Idag var dagen med stort T, inte bara Tisdag såklart, utan även dagen då jag äntligen Tränade med min pilatesboll. Fick den för längesedan (var det av dig Ida?), men har aldrig lyckats få någon att blåsa upp den. Men igårkväll gjorde J äntligen det, så jag fick ha min efterlängtade premiär. Det var superkul, särskilt att utmana sig själv. :)

Det följde med en bok också som var uppdelad i tre delar (mage/rygg, ben och rumpa, armar, axlar och bröst), så det passar ju bra att köra tre gånger i veckan. Plus att det var stretchövningar också, som man garanterat skulle behöva göra lite oftare.

Tycker verkligen att funktionell träning är superbra! Man behöver inte alltid ett gym med massa grejer och utrustning, det räcker långt med ens egna kropp. Och den är ju mycket billigare. ;) Fast det underlättar ju såklart att ha nån hantel/vikt, gummiband, matta eller boll. Men eftersom det kan bli lite tråkigt i längden så är ju den gyllene regeln (som med all träning) att man måste variera sig. Och min motivation som inte direkt legat på topp sedan vi flyttade hit och man haft massa andra saker att göra hela tiden, känns beydligt starkare nu. Så jag tänker banne mig ta igen allt jag förlorat. ;)






Imorrn ska vi försöka fara på stan en sväng, om jag inte jobbar. Äntligen är J ledig! I neeeed a vinterjacka, desperatly. Och han också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0