Frisörbesöket från hell

Shit, jag har verkligen aldrig tid att blogga... Det är jobb hit och dit, vardagsbestyr, hundbestyr, lägenhetsletande och ta vara på tiden och hitta på roliga saker då man väl kan. Idag har jag till exempel storstädat hela lägenheten, eftersom vi igår fick veta att det nu börjar bränna lite med vårat boende. J:s kusin ska nämligen ta hit en mäklare för värdering imorgon. Fast jag vet inte om hon verkligen tänkt sälja den nu, lät inte så tidigare, men det är verkligen dags hur som helst att vi äntligen får tag på något. Det är ju bara så jäkla förbaskat svårt, med den bortskämda norrbottniska bakgrund man har. 40 kvm utan balkong = 1 500 000 talar ju sitt egna språk. Men skam den som ger sig...

Var ju förresten och klippte mig i fredags... Gick det bra??!?!

Nej, inte direkt. Hade bokat tid på internet hos en som verkade vara bra och hade minst tider kvar att boka, vilket brukar vara ett bra tecken. Och salongen har jag beställt grejer från förr och de har alltid vara supertrevliga och bra. De står för kvalitet, är på utbildningar varje år och allt sånt där som man vill att de ska. Hursomhelst, dagen innan fick jag ett påminnelse-sms från hon jag bokat hos, så allt verkade vara frid och fröjd. MEN timmen innan fick jag ett till sms där det stod ett annat namn. Ett av de namnen som typ alltid hade lediga tider, och lät lite mysko. Tänkte att det säkert bara blivit nåt fel, men jag anade ändå lite ugglor i mossen. När jag kom dit "anföll" tjejen bakom disken mig (såg inte ut som hon jag bokat hos, utan som en praktikant typ) och betedde sig som att det var hon som skulle klippa mig. Trodde inte det var sant, och jag som är så himla känslig med mitt hår... Trodde att hon kanske var en assistent som bara skulle tvätta håret och sedan skulle den riktiga frisören komma. Blev halvt stum då hon undrade hur jag ville bli klippt eftersom jag fortfarande inte kunde tro att det var hon som skulle göra det. Man har ju varit med om att frisörer blivit sjuka och så förr då man bokat tider, men dom brukar ju alltid fråga om det är okej att någon annan gör det istället. Och när man dessutom bokat ett specifikt namn, då kan dom ju inte göra så tycker man. Jaja, hon slarvtvättade håret och lämnade shampoo kvar i nacken, sedan klippte hon hela håret på ca 10 minuter, blåste det lika länge (utan värmeskydd och slet och drog). Så jag fick en ordentlig föning i alla fall, trots att det stod att det bara var en lätt föning, men det var ju inte riktigt därför jag gick dit. Gah! När hon sedan skulle klippa luggen stod hon och funderade lite innan vilken sax hon skulle ta (!) och klippte sedan med en urtunnings i ett håll som jag som "amatörklippare" aldrig skulle komma på att rikta den. Bakifrån/uppifrån istället för framifrån. Så en hel del blev kortare bakåt än framåt, precis den del jag sa att jag gärna ville behålla lite av. Hela hon var supermysko, jag försökte föra en normal liten konversation med henne men fick så korta svar att jag tänkte att det nog var bäst att vara tyst så hon fick koncentrera sig på saxen. Gick därifrån totalt 30 minuter senare sjuuuukt besviken, knappt klippt, med felklippt lugg och mer frizz än vad jag hade innan, med ett mål i sikte: att ta sig hem och klippa till det som gick. Som tur var kostade det i alla fall mindre än vad det skulle ha gjort, men jag lär ju måsta klippa igen om typ en månad eller två. Fast definitivt inte där!!! Saknar supertrevliga Elisabeth på Salong 44 i Umeå, där man alltid var nöjd och fick tips på bra produkter. 


Before: I julas med en sjukt snygg gådiis-tjej :)


       
After: (Efter tillklippning och plattning hemma) Smile, though your heart is breaking...


Nej, nu måste jag ta itu med lägenhetandet och middagandet.

Ha det så trevligt!





Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe jadu, det är inte kul det där med frisörer.. Är därför jag aldrig klipper mig :P haha, skulle dock borda klippa mig. Oordentligt!



Fin bild från i julas! Vill se meeeer :) kan du inte göra ett inlägg med bara bilder från julafton? Känns då konstigt att inte vi var där :)

2010-02-03 @ 22:07:14
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0