En härlig dag!

Åh, vilken skön dag det här har varit.

Vi tog världens sovmorgon i morse eftersom vi äntligen var lediga båda två och J hade massa sömn att ta igen och jag ska jobba natt inatt. Sedan blev det låång-frukost (lunch) med grahams- och kardemummascones och en god kopp Änglate.

En stund senare gav vi oss ut på en långpromenad med S:et i det underbara solskenet. Vi gick en ny väg vi aldrig gått förr, bland kolonilotter, slingrande gångar i skogen/bergssluttningen och hamnade tillslut på en höjd med otrolig utsikt mot Södermalm. Eftersom solen låg på så fint på Söder beslöt vi oss för att leta en väg över dit, under alla broar (lite läskigt). Och hips vips var vi på den fina gångvägen som jag tror går runt hela Södermalm. Även där är det massa kolonilotter och väldigt mysigt. Och hips vips igen så hade vi gått så långt att det inte var någon idé att vända om utan var lika bra att ta nästa bro över vattnet igen. Så det blev ganska långt, ca två och en halv timme var vi ute innan vi var hemm igen. Stackars lilla S hade bara ett mål i sikte där på slutet och pinnade på som en limpa på hjul. ;) Men otroligt härligt var det!

När vi sedan kom hem igen gjorde vi varm choklad, så J fick värma sig lite. Han är ju som nalta frusen av sig, stackars liten. ;)

Lite otaktiskt av mig dock eftersom det finns risk för spring hela natten också, så man får se hur mör man är i benen imorgonbitti. :S Men skit samma för det var så skönt! :)


Ne, nu måste jag förbereda mig för worket, får la höras nån annan dag. 

  




Kommentarer
Postat av: Anna

Fan va snö ni också har! :) det trodde jag inte, hehe..

2010-02-11 @ 22:25:20
URL: http://annaejk.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja skicka går ju också, det spelar ingen roll :)



Jodå, hon har vuxit en hel del.. Om än inte så mycket på storleken. Eller ja, hon väger ju ungefär det dubbla sen hon föddes. Men mest har hon väl vuxit i utveckling och sånt.. :)

När har du tänkt hemåt nästa sväng då?



Jadu, någon sthlmsresa har vi inte planerat iallafall. Men jag skulle hemskt gärna vilja dit! Har ju fan inte varit i sthlm sen -05.. Illa!

Vi får väl se senare om det är nåt som kan bli eller inte :)



Sköt om dig också! Kram kram

2010-02-16 @ 21:02:16
URL: http://annaejk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0