Äntligen snö!

Så kom den då på riktigt, den efterlängtade snön... Äntligen!

Först kom den i lördags då det snöade riktiga lapphandskar och det var perfekt kramsnö. Den barnsliga sidan av oss väcktes omedelbart och vi sprang ut i snön och busade med S:et (när vi kom hem från stan efter all julklappsshopping, phu!). Dock gick J:s snöbollskastande en aning till överdrift till slut... ;S Tyvärr, smälte snön på kvällen då det började regna.

Men idag när jag vaknade på morgonen, vinklade upp persiennerna och tittade ut hade det snöat igen! Och idag har den faktiskt legat kvar (än så länge) eftersom det faktiskt är lite kallt ute och isigt (!) på backen. Halleluja!

   
Selma älskar verkligen snö! Och vi med, för då slipper man tvätta henne varje gång man varit ut. :D

Tyvärr blev det inge Lucia-firande i helgen som vi hade planerat, eftersom jag jobbade. Men en liten glimt av Sveriges Lucia fick vi i alla fall när hon var förbi och sjöng några sånger på torget här brevid, just när vi råkade gå förbi på Selmut-promenad. :)

Bah! Måste lägga på ett kol nu och fixa dom sista julklapparna! Vi såker ju hem på fredag! Ska dessutom hinna till veterinären med Selma i veckan, tvätta, packa, köpa resväska, boka biljetter (åt mig eller J, hur göra?), gå på visningar, ev. till frisören, göra julgodis, städa och en massa mer. Så nu får det vara slutsvamlat för den här gången!

Fast apropå det, fick i helgen höra att antalet prematura förlossningar ökar jättemycket såhär innan jul. Det är väl både sjukt och skrämmande!? Tänk om folk ("kvinnor") bara kunde sluta stressa!? Dags att börja prioritera och helt enkelt lugna ner sig några hekto. Det blir bra ändå! Så skit samma om jag har världens mest slitna hår som inte behöver fastna i julgodiset som jag inte hinner göra, ingen väska att packa mina smutsiga kläder i, ingen egen lägenhet att börja renovera när jag ändå inte vet när och hur jag tar mig ner igen... Det är lugnt, det blir bra ändå. Hoppas jag... :S


Kommentarer
Postat av: Jp

Vill nog påstå att mitt snöbollskastande inte på något sätt gick till överdrift, snarare tvärtom. Snö ska kastas och det ska kastas ordentligt=)

2009-12-16 @ 17:18:30
URL: http://lifestylebymary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0